1⃣سالاد مرغ
این سالاد از کاهو، مرغ آب‌پز شده، پیاز قرمز حلقه‌حلقه شده، گوجه‌فرنگی، پنیر لیقوان و کمی برگ‌های تازه شاهی و ریحان تشکیل شده است.
برای تهیه این سالاد برای یک نفر، کافی است 60 گرم سینه مرغ را با 3 لیوان از سبزی‌هایی که گفته شد مخلوط و با کمی ماست طعم‌دار شده با پودر کنگر و سیر مزه‌دار و میل کنید.
با خوردن این سالاد حدود 200 کیلوکالری دریافت خواهید کرد.

2⃣ سیب‌زمینی تنوری
تهیه این غذا با تنوری کردن سیب‌زمینی در فر آغاز می‌شود. به این ترتیب که باید یک عدد سیب‌زمینی متوسط را در میان کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر قرار دهید. پس از 30 دقیقه سیب‌زمینی را خارج و سرش را با قاشق باز و داخل آن را کمی خالی کنید. نصف لیوان مخلوط کلم قرمز، نخودفرنگی و هویج نگینی شده پخته را با پوره سیب‌زمینی خارج شده مخلوط و با یک قاشق غذاخوری سس مایونز آن‌ها را طعم‌دار و داخل سیب‌زمینی را با آن پر کنید.
با خوردن هر عدد از این سیب‌زمینی‌ها 250 کیلوکالری دریافت خواهید کرد.

3⃣تخم‌مرغ با سبزی
برای تهیه این شام، یک عدد تخم‌مرغ را آب‌پز و آن را با 2 لیوان از سبزی‌هایی مانند کدوی سبز حلقه‌حلقه شده، فلفل دلمه‌ای ورقه شده و هویج ریزریز و پخته‌شده با کمی آب‌لیمو و شکر سرو کنید. برای طعم‌دار کردن سبزی‌ها بهتر است آن‌ها را در یک قاشق مرباخوری روغن کانولا تفت دهید.
این غذا بین 200 تا 250 کیلوکالری انرژی دارد.
2 کف دست نان سنگک را با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردن تازه به
عنوان شامی سبک میل کنید
4⃣تکه‌های ایتالیایی بادمجان
برای پخت این غذا کافی است 3 عدد بادمجان متوسط را با پوست حلقه‌حلقه کنید و در کمی روغن به صورت گریل شده درآورید. روی هر حلقه یک حلقه گوجه‌فرنگی بگذارید و آن را با پنیر موزارلا بپوشانید. برای دادن طعم بهتر به این غذا می‌توانید کمی جعفری خردشده به آن اضافه کنید. این حلقه‌ها باید در سینی فر به مدت 6 تا 7 دقیقه حرارت ببینند تا آماده خوردن شوند.
یادتان باشد که خوردن 4 حلقه از این غذا تقریباً 200 کیلوکالری انرژی دارد.

5⃣ نان، ماست و سبزی خوردن
2 کف دست نان سنگک را با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردن تازه به عنوان شامی سبک میل کنید. به این ترتیب، شما به ازای هر برش نان، 80 کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد و کل انرژی دریافتی 155 کیلوکالری خواهد بود. البته در صورت تمایل، می‌توانید در ماستتان یک قاشق مرباخوری کنجد و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم هم بریزید که در این صورت 65 کیلوکالری دیگر به انرژی دریافتی اضافه می کند

غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی#فروشگاه #فروش #موادغذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X