⭕ امشب در این پست در مورد یک باور عمومی صحبت میکنیم که میگه خوردن ماست همراه با گوشت ماهی و غذای گوشتی بسیار مضر هستش و خلط بلغم تولید میکنه.

⭕ پیسی ، برص ، لک و ویتیلیگو (Vitiligo ) یک اختلال تولید رنگدانه هستش که در اون ملانوسیت ها ( سلول تولید کننده رنگدانه ) در قسمت هایی از پوست ، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب میشه.

🔹️ از جمله عوامل مهم ابتلا به پیسی تماس پوست با مواد شیمیایی و استعداد ژنتیکی فرد هستش که در نتیجه نقص در آنزیم هایی نظیر کاسپاز ایجاد میشه.

🔹️ یک عامل دیگه ، از نظر علم تغذیه کمبود های تغذیه ای از جمله فولیک اسید و ویتامین ب ۱۲ هستش. لبنیات و گوشت ماهی از انجایی که جزو منابع حیوانی هستن؛ حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ب ۱۲ هستن که نه تنها منجر به پیسی نمیشه بلکه به صورت تئوریک نقش پیشگیری کننده داره.

🔹️ عامل دیگه ایجاد پیسی ، عوامل التهابی و بیماری های خودایمنی نظیر لوپوس ، هاشیموتو ، آدیسون و … هستن. نقطه اشتراک تمام این بیماری ها التهاب هستش که امگا ۳ موجود در ماهی یک عامل ضدالتهابی محسوب میشه پس با توجه به اینکه تا بحال تداخل بین ماهی و لبنیات گزارش نشده و همچنین بدلیل وجود امگا ۳ ، این امر نمیتونه منجر به پیسی بشه.

✔ تابحال هیچگونه مطالعه علمی که نشون بده مصرف همزمان لبنیات و ماهی منجر به پیسی میشه گزارش نشده پس به نظر نمیرسه که مصرف همزمان این دو ماده در بروز پیسی نقشی داشته باشه.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X