🔴اسفناج دشمن پوکی استخوان
اسفناج منبع خوبی برای ویتامین K است. این ویتامین به حفظ کلسیم در استخوان‌های انسان کمک می‎کند و از این رو بسیار مهم است. همچنین اسفناج سرشار از منیزیم، مس، منگنز، روی و فسفر است. ⭕کنجد
کنجد فوق‌العاده غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین‌کننده چهارده‌ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است. مصرف 50 گرم از کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسیدفولیک را برطرف می‌کند. این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است، همچنین مصرف آن برای افرادی که مبتلابه کم‌خونی و فقر آهن هستند، می‌تواند مفید باشد.
🔴بادام
بادام محتوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع و بسیاری از مواد مغذی می باشد، از جمله: کلسیم و منیزیم. این عناصر برای استحکام استخوان ها استفاده می شوند. به طور کلی، بادام غنی ترین منبع غیر حیوانی کلسیم می باشد. مقدار کلسیم در 25-20 عدد بادام بیشتر از 4/1 فنجان شیر است. پس برای جلوگیری از پوکی استخوان یک منبع غنی می باشد.
⭕تخم کتان
هر ۱۴ گرم (۲ قاشق غذاخوری) از این دانه مغذی حاوی حدود ۱۳۳ درصد امگا۳، ۵/۱۷ درصد منگنز، ۱۵ درصد فیبر و ویتامین B۱، ۱۴ درصد منیزیم، ۵/۱۲ درصد تریپتوفان، ۹ درصد فسفر، ۵/۸ درصد روی و ۷۴ کیلوکالری انرژی است…
تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند.
تخم کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسب می‌باشد.
خوردن تخم کتان ۳۰ دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم خوری می‌شود.
🔴کلم بروکلی
بروکلی دارای ویتامین C، K و نیز سرشار از پتاسیم و کلسیم بوده و مانند شیر و پنیر از مواد غذایی استخوان ساز هستند. طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات، مصرف ویتامین C و k سبب تقویت و افزایش تراکم استخوان می‌شوند.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X