زرشک به علت داشتن ویتامین ها و آلکالوئیدی به نام بربرین سبب مقاومت بدن در برابر امراض می شود و اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتری ها دارد.
🔷️آب زرشک برای شستشوی کبد و کلیه
مصرف آب زرشک به تغذیه ی کبد کمک می کند و موجب انجام درست عملکردهای کبد می شود همچنین آب زرشک کبد و کلیه را شستشو می دهد.
🔶️آب زرشک برای تنظیم فشارخون
نوشیدن آب زرشک بدون نمک سبب پایین آمدن فشار خون و رفع غلظت خون می شود. اگر آب زرشک را با نمک مصرف کنید سبب بالا رفتن فشار خون می شود و برای افراد دارای فشار خون پایین مناسب است .
🔷️آب زرشک برای تنظیم قند خون
اگر می خواهید سطح قند خون شما کاهش یابد آب زرشک را همراه با گیاه خارمریم مصرف کنید تا مانند انسولین عمل کرده و سطح قندخون را کنترل نماید. همچنین برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بسیار مناسب است اما مصرف همزمان داروهای خاص کاهش سطح قند خون با آب زرشک اختلال ایجاد می کند.
🔶️آب زرشک برای لاغری و کاهش وزن
مصرف زرشک و آب زرشک سبب افزایش چربی سوزی می شود بنابراین لاغری و کاهش وزن را در پی دارد.
🔴تهیه آب زرشک👇👇
برای تهیه آب زرشک طبیعی از دو روش می توانید استفاده کنید.
روش اول:
مقدار 250 گرم زرشک را پس از پاکسازی، با آب سرد به صورت ملایم بشویید. سپس آنرا داخل ظرفی غیر فلزی با 6 تا 8 لیوان آب خیس کرده و پس از مدت 24 ساعت مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته هم بزنید.
مخلوط بدست آمده را با استفاده از پارچه صاف کرده و به بطری های شیشه ای جهت نگهداری منتقل کنید.
روش دوم:
برای تهیه 4/5 لیتر آب زرشک، یک کیلو گرم زرشک را با آب سرد بشوئید و آبکش کنید سپس مقدار آب ذکر شده را بر روی شعله گاز قرار می دهید تا به نقطه جوش برسد و سپس آن را از روی شعله بردارید و زرشک های شسته شده را داخل آن بریزید بعد از آنکه زرشک ها را درون آب جوش ریختید درب قابلمه را گذاشته وپس از سرد شدن درون یخچال بگذارید و تا 24 ساعت صبر کنید.آب زرشک غلیظ آماده شده و باید پس از صاف کردن آن با آبکش و گرفتن آب تفاله زرشک ها، آن را درون یخچال نگهه داری کنید.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X