مصرف سیر ناشتا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل مهم ترین خواص خوردن سیر خام ناشتا را برای سلامتی، لاغری، بارداری، سرماخوردگی و پوست و مو شرح داده ایم.

خوردن سیر خام ناشتا چه فوایدی دارد؟

لاغری و کاهش وزن

سیر خام ناشتا باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری در طول روز به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

خوردن سیر خام صبح ناشتا با افزایش نور اپی نفرین که یک انتقال دهنده عصبی است، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

خوردن یک حبه سیر خام ناشتا مانع از فرآیند تجزیه چربی های ذخیره شده در بدن می شود.

مصرف سیر خام ناشتا یک دیورتیک و سم زدای قوی است که موکوس بیش از حد را از بدن دفع می کند.

دوران بارداری

خوردن سیر خام ناشتا در دوران بارداری به دلیل مقادیر بالای اسید فولیک از نقص سیستم عصبی در جنین پیشگیری می کند.

سیر خام ناشتا خواص ضد التهابی و ضد عفونی قوی دارد و زنان باردار را در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا  محافظت می کند.

مصرف سیر خام صبح ناشتا به کاهش فشار خون بالا در زنان باردار کمک می کند.

اما فراموش نکنید که خوردن سیر خام ناشتا در دوران بارداری ممکن است باعث واکنش های آلرژیک، سوزش سر دل و معده درد در زنان باردار شود. همچنین مصرف سیر خام در سه ماهه آخر بارداری می تواند بر کیفیت شیر مادر تاثیر منفی داشته باشد.

مردان

مطالعات نشان داده که آلیسین موجود در سیر خام باعث درمان اختلالات نعوظ شده و باعث بهبود توانایی جنسی در مردان می شود. با این حال، برخی تحقیقات دیگر هم نشان داده اند که خوردن سیر خام ناشتا ممکن است بر روی باروری مردان تأثیر منفی داشته باشد.

فشار خون

خوردن سیر خام ناشتا با بهبود گردش خون برای درمان فشار خون بالا مفید است، همچنین گفته می شود که خوردن یک حبه سیر خام صبح ناشتا به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی کمک می کند.

معده و دستگاه گوارش

خوردن سیر ناشتا به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان بیماریی زخم معده مفید می باشد، همچنین سیر خام ناشتا هضم را بهبود بخشیده، اشتها را تحریک می کند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین مهم است بدانید که مصرف سیر خام ناشتا با بهبود حرکات روده به درمان هموروئید یا بواسیر، یبوست و اسهال کمک می کند.

سرماخوردگی

آلیسین موجود در سیر خام خواص آنتی بیوتیکی قوی داشته و خوردن یک حبه سیر خام ناشتا با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گلودرد، برونشیت، آسم و سل مفید می باشد.

کلسترول خون

گزارش شده که خوردن سیر خام ناشتا به کاهش کلسترول بالای خون کمک می کند، گفته شده که اثر سیر بر روی کاهش کلسترول خون بیشتر از دارو هایی است که به این منظور تجویز می شود.

کبد و درمان هپاتیت

مطالعات نشان داده که خوردن سیر خام ناشتا به دلیل مقادیر بالای سلنیوم و آلیسین موجود در آن باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و به درمان بیماری هپاتیت کمک می کند.

سرطان

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در سیر خام برای پیشگیری و درمان تومور و سرطان های ریه، پوست، روده بزرگ، پروستات، مثانه و سرطان های معده مفید هستند، به نظر می رسد مصرف یک حبه سیر خام ناشتا بدن را در برابر انواع سرطان مقاوم می کند.

درمان ریزش مو

مصرف سیر خام صبح ناشتا باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می شود و همین می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو جلوگیری کند.

درمان آکنه و جوش صورت

خوردن یک حبه سیر خام صبح ناشتا به دلیل مقادیر بالای آلیسین که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد با پاکسازی کبد و بدن به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

عوارض و مضرات خوردن سیر خام ناشتا

افرادی که به سیر حساسیت توجه داشته باشند که به هیچ وجه نباید سیر خام ناشتا مصرف کنند.

مطالعات نشان داده سیر خام ناشتا می تواند باعث ایجاد عوارضی در افراد مبتلا به اچ آی وی / ایدز شود.

خواص معجون سیر خام ناشتا با عسل

قلب

ترکیبات گوگردی موجود در سیر هنگامی که با عسل ترکیب شوند به بهبود جریان خون کمک کرده و با تقویت رگ های خونی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حمله قلبی مفید هستند.

فشار خون

اگر هر روز معجون سیر خام با عسل را ناشتا بخورید، فشار خون بالا را درمان می کند.

کلسترول خون

آلیسین موجود در سیر و عسل باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود، همچنین این معجون به کاهش تری گلیسیرید بالای خون هم کمک می کند.

درمان روماتیسم، واریس و آرتروز

مطالعات نشان داده که سیر خام با عسل دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتروز، روماتیسم و واریس عمل می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی سیر تازه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد و از ابتلا به بیماری های ویروسی، باکتریایی و هر نوع عفونت دیگر پیشگیری می کند.

درمان سرماخوردگی و سرفه

معجون سیر خام با عسل با تحریک تولید آنتی بادی ها در بدن به درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا می می کند، همچنین گفته می شود که برای درمان سرفه هیچ ماده ای مفید تر از شربت سیر خام با عسل نیست.

طرز تهیه معجون سیر خام و عسل

  • 1 فنجان عسل (335 گرم)
  • 10 حبه سیر خام

عسل را در یک ظرف شیشه ای بریزید و حبه های سیر را درسته یا خرد شده به آن اضافه کنید، درب ظرف را ببندید و به مدت یک هفته یا ده روز در یک جای تاریک بگذارید تا عصاره ی آن در بیاید.

هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از این شربت را با یک لیوان آب گرم رقیق کنید و بنوشید.

 #سلامت_بدن_تغذیه_سالم #سلامت_بدنی #خرما #خرما_مضافتی #ضد_التهابی #فیبر_بالا #آنتی_اکسیدان_قوی #تقویت_استخوان #انرژیزا #تقویت_مغز #شیرین_کننده_طبیعی #شیرین_کننده #کنترل_قند_خون#رژیم #غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X