چربی شکمی به این معنی میباشد که احتمال ابتلا به برخی بیماریها بیشتر است از جمله : دیابت – بیماری کبد چرب – بیماری قلبی – کلسترول بالا – سرطان پستان – پانکراتیت
◄اندازه گیری دور کمر
فقط با اندازه گیری #دور_کمر نمی توانید میزان چربی احشایی را مشخص کرد. این بدان دلیل است که چربی نزدیک سطح پوست(که به آن چربی زیر جلدی گفته می شود)نیز بخشی از دور بدن است. برای زنان ،اندازه گیری دور کمر بیش از 80 سانتی متر می تواند پرچم قرمز را بلند کند و این مقدار برای آقایان 94 سانتی متر است.
این یک واقعیت خوشحال کننده است که،چربی احشایی اولین نوع از #چربی میباشد که کاهش میابد، برای انجام این کار ، شما باید میزان فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهید ، تمرین ورزشی شما لازم نیست پیچیده باشد. ممکن است روزی یک ساعت #پیاده_روی داشته باشید یا روی تردمیل می توانید راه بروید و برای افزایش #متابولیسم ، از شیب بالاتر استفاده کنید. اگر زیاد می نشینید ، راه های افزایش حرکت را پیدا کنید. یک یادآور بر روی تلفن خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر نیم ساعت بلند شوید و حرکتی انجام دهید.
◄سرکه سیب کمک نمی کند
سرکه سیب کاربردهای هوشمندانه زیادی دارد ، اما کاهش #چربی_شکم احتمالاً یکی از آنها نیست ، اگرچه رژیم های مرسوم می توانند چنین چیزی را به غلط بیان کنند. برخی از مردم فکر می کنند که اسید استیک موجود در آن ممکن است از برخی جهات باعث تقویت سلامتی شود.مطالعات روی حیوانات نشان داده است که ممکن است #سرکه_سیب به سوزاندن چربی احشایی کمک کند. اما هیچ مدرک علمی مبنی بر تأثیر مشابه آن بر روی انسان وجود ندارد.
◄چای سبز بنوشید
به جای نوشابه ،چای سبز را در جایگزین کنید. چند مطالعه حاکی از آن است که کاتچین ها، آنتی اکسیدان های موجود در چای_سبز ،کمی به سوزاندن چربی احشایی کمک می کنند.
◄چربی شکم و استخوان های شما
برای مدت طولانی ،پزشکان فکر می کردند که وزن اضافی می تواند باعث استحکام استخوان ها و محافظت از شما در برابر #شکستگی شود. اما تحقیقات نشان میدهد که این لزوماً درست نیست ،حداقل در مورد چربی احشایی درست نیست.یک مطالعه نشان داد که مردان دارای چربی شکمی بیشتر دارای استخوان های ضعیف تری هستند.مطالعه دیگری که صورت گرفت، بر روی زنانی که هنوز یائسه نشدند انجام شد، این مطالعه نشان داد که زنانی که چربی شکمی بیشتری دارند ، از تراکم استخوان کمتری برخوردار هستند ،که نشانه هشدار پوکی استخوان است.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی#فروشگاه #فروش #موادغذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X