♦یک تحقیق بزرگ بر روی افرادی که چاق بودند نشان داد زمانی که افراد چاق کالری دریافتی خود را به کمتر از ۱۲۰۰ کالری در روز کاهش می دهند و برای چند روز متداول این روش را به کار می بندند با افزایش تولید کورتیزول در بدن خود مواجه شده اند. و اگر کاهش کالری برای طولانی مدت اتفاق بیفتد بدن با شرایطی مواجه می شود که آن را ( بی توجهی بیولوژیکی ) نام گذاری می کنند. 
♦در واقع بی توجهی بیولوژیکی عارضه ای زیست _ شیمی در بدن است که به دلیل از کار افتادن هورمون های سیری و گرسنگی در بدن اتفاق می افتد.
♦وقتی بیش از اندازه رژیم های سخت(کمتر از ۱۲۰۰ کالری) و طولانی بگیرید و بی توجه به نیازهای بدنتان باشید، با بالا رفتن ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول در بدن که پاسخی طبیعی به استرس است روبرو میشوید.
♦مغز شما به جای حساس نگه داشتن هورمون های سیری و گرسنگی، تنها به دنبال راهی برای درمان استرس شماست. اینگونه به راحتی امکان دارد که بعد از یک دوره کاهش وزن و کاهش کالری متوجه شوید که ولع و اشتهای بسیار زیادی برای خوردن نان خامه ای دارید!

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی#فروشگاه #فروش #موادغذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X