✅ با اینکه میوه ها و سبزیجات مغذی هستند و برای سلامت مفید دانسته می شود اما خوردن بیش از حد مواد غذایی سالم هم می تواند باعث چاقی شود. نکته کلیدی این است که مراقب مقدار میوه ه­ا و سبزیجات خصوصا از نوع سبزیجات نشاسته ای که مصرف می کنید باشید و مصرف سبزیجات نشاسته ای مانند نخودفرنگی، کدوحلوایی ، لبو ، هویج، ذرت و سیب زمینی را محدود کنید و تصور نکنید چون جزو گروه سبزیجات هستند پس مجازید هر مقدار که میخواهید از آنها مصرف کنید.

✅افراط در خوردن مواد سالم، به سادگی اتفاق می افتد و مانند مواد غذایی ناسالم می تواند مشکل ساز شود. افزایش یا کاهش وزن، تابع رابطه بین میزان انرژی دریافتی در مقابل انرژی مصرف شده بدن است.
✅ نکته کلیدی این است که مراقب مقدار مصرف تان باشید و بر اساس نیاز بدنتان و میزان گرسنگیتان مواد غذایی را مصرف کنید.
✅ مراجعین زیادی هستند که می گویند نمی دانند چرا وزن آنها کم نمی شود، بعد می گویند در طول روز دائما در حال خوردن میوه هستند. همیشه وقتی میفهمند باید مراقب مقدار غذایی که می خورند باشند حتی اگر غذای سالم باشد ،بسیار تعجب می کنند.
💯 نکته : مصرف غذاهایی که برچسب بدون چربی یا کم چرب دارند هم نگرانی دیگری است. مردم تمایل دارند آزادانه «غذاهای سالم» مصرف کنند.
با آنکه برچسب ها ممکن است بگویند یک غذا یا نوشیدنی کم چرب یا بدون چربی است اما مراقب میزان غذایی که می خورید باشید و از خوردن بیش از حد خودداری کنید. ممکن است غذاهایی که این برچسب ها را دارند، قند و کالری بالایی داشته باشند و چاق کننده باشند.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی#فروشگاه #فروش #موادغذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X