دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
🔷️خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. 🔶️دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
🔷️یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات #حملات_میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
🔶️فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور #کاهش_فشار_خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X