دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
?️خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. ?️دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
?️یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات #حملات_میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
?️فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور #کاهش_فشار_خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

.#غذا #دارو #طب #فواید #خواص #عسل #سوپر #مارکت #خوراک #فود #رستوران # درمان #رژیم #ورزش #سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X